Atacuri de panica

Atacul de panica apare brusc si minutele in care senzatia de sufocare persista ti se par ore. Nu poti opri palpitatiile si bataile puternice ale inimii si nici frica intensa pe care o resimti fara explicatie. Uneori ai senzatia ca-ti pierzi controlul si valuri de caldura se resimt in corpul tau.
Le recunosti, ai citit tot ce poate fi citit, ai schimbat multe scheme medicamentoase iar rezultatul nu e cel asteptat? Sau pur si simplu: face parte din viata ta si nu mai crezi ca poate fi tratat?
Stiai ca atacul de panica poate fi eliminat in maxim 10 intalniri?
Afla cum si in ce situatii!

 


Imagini pentru atac de panica

Caracteristica esentiala a unui atac de panica este data de perioada specifica de manifestare a fricii sau disconfortului intens (apare ca un episod neaşteptat, brutal cu o durata limitata in timp: aproximativ 5 pana la 20, 30 de minute), insotita de cel putin 4 dintre cele 13 simptome cogntive sau somatice.

Aceste simptome sunt:

1. palpitatii;
2. transpiratie;
3. tremorul sau trepidatia;
4. senzatia de scurtare a respiratiei sau de strangulare;
5. senzatia de sufocare;
6. durere sau disconfort precordial;
7. greata sau detresa abdominala;
8. ameteala;
9. frisoane sau valuri de caldura;
10. derealizare sau depersonalizare;
11. frica de a nu-ti pierde controlul;
12. parestezii;
13. nevoia urgenta de a urina sau defeca.

Atacurile de panica pot avea loc in doua tipuri de situatii:

neaşteptate (inopinate) – are loc fara un motiv aparent şi fara semnalare;
situationale – apare in anumite circumstante;

Simptomele variaza de la o persoana la alta si de aceea metodele si tehnicile de tratare variaza de la persoana la persoana. De altfel, aproximativ 7-28% din populatia are ocazional un atac de panica aparut pe fondul unei stari de anxietate generala. Primul atac este perceput ca fiind cel ma intens, iar dupa acesta persoana cauta sa se refugieze intr-un mediu familiar si daca acest lucru persista apare si agorafobia in cadrul aceste tulburari de panica.

 

Atacuri de panica , Autor Psiholog Danut Negru - editat la March 21, 2017